CBW-garantie, zeker van je aankoop!

De aankoop van een slaapkamer meubel, bijvoorbeeld een bed of een kledingkast, is niet niks! U zal er waarschijnlijk iedere dag gebruik van maken en u wil er vanzelfsprekend dan ook een tijd mee kunnen doen. Het is ongetwijfeld ook een heel bedrag wat u eraan uit gaat geven, waar u dan ook een bepaalde zekerheid over wil hebben. Gelukkig is Slaapkamerweb een CBW- erkende winkel die, naast onze eigen hoogstaande service, extra zekerheid biedt. Maar wat houdt deze CBW- garantie nu daadwerkelijk in? We vertellen het u in dit blogartikel!

CBW erkend

Koopt u bij Slaapkamerweb, dan zijn er op uw aankoop CBW-voorwaarden van toepassing, omdat wij een CBW- erkende winkel zijn. Dit geeft u verschillende voordelen, maar vooral ook zekerheid!

Het CBW hanteert algemene voorwaarden die de consument extra goed beschermd met een erkenningsregeling voorzien van drie garanties. 




Tenminste 2 jaar garantie op uw aankoop

Ons streven is dat u als klant tevreden bent met uw aankoop. Dat is ook één van de redenen waarom wij het gros van onze producten zoals kasten en bedden ook kosteloos monteren. Op deze manier weten wij zeker u er het langst plezier van zult beleven, want van de kwaliteit van ons assortiment zijn we overtuigd! Ons assortiment is zorgvuldig uitgezocht op kwaliteit, door 35 jaar ervaring als slaapspecialist, onze vertrouwde contacten en ervaringen met fabrikanten kunnen we u het beste bieden voor een goede prijs.

Natuurlijk kan er ook wel eens wat misgaan, of voldoet uw aankoop niet, dan staan wij ook voor u klaar. Om u hierin alvast wat zekerheid te bieden, geven we op vele modellen passende garantie die meestal ook vermeldt staat bij de omschrijving van de producten zelf.    

CBW garantie

Doordat wij een CBW erkend bedrijf zijn, zit op ons gehele assortiment sowieso 2 jaar garantie. Vaak zien we overigens dat als er echt wat mis met een product, dit zich veelal in de eerste jaren van het gebruik of eerder al laat. Wij bieden hierop een passende service aan en die de schade voor u afdekt. 


Een nette aanbetalingsregeling

Omdat wij een CBW erkend bedrijf zijn, is het zo dat er een maximum aanbetalingspercentage geldt van 25% op de totale order die u bij ons plaatst. Het restantbedrag moet u dan, inclusief eventuele montagekosten (die bij ons meestal gratis zijn), op de dag van de levering voldoen. 

Moet ik aanbetalen?

Na het plaatsen van uw bestelling in onze webwinkel is het bij ons zo dat u helemaal niet verplicht bent om een aanbetaling te doen. Een aanbetaling is bij ons eigenlijk pas verplicht als u een maatwerk kast besteld, omdat zo’n kast speciaal voor u op maat gemaakt wordt vragen wij hierop wel een aanbetaling met een percentage van 50% van de waarde van de complete kast.  

In de praktijk werkt het bij ons zo dat u bij de stap ‘betaalmethode’ een methode van betalen kiest die u handig vindt. Hierbij heeft u de mogelijkheid om direct het gehele bedrag te betalen, het bedrag gespreid te betalen, of pas te betalen bij aflevering. Iedere betaalmethode kent zo zijn eigen voorwaarden, kies hetgeen waar u zich het beste bij voelt.


Onpartijdige geschillenbehandeling

Wij zijn een servicegericht bedrijf en met meer dan 35 jaar ervaring als slaapspecialist. Met onze webwinkel en toonzaal in Zutphen, staan wij voor kwaliteit en kwaliteit van onze leveringsdienst en montage! Als uw bestelling en diensten niet voldoen aan uw verwachtingen, zijn wij de beroerdste niet. Wij doen ons uiterste best om bij een probleem tot een oplossing te komen. 

Mocht u er met ons toch niet uitkomen dan biedt het CBW u ook onafhankelijke geschillenbehandeling door Uitgesproken Zaak. Voordat u naar deze geschillencommissie stapt en uw klacht indient, wil het CBW wel dat dat u ons als winkelier altijd eerst op de hoogte stelt van uw eventuele klacht, zodat wij deze kunnen erkennen (en het kunnen proberen op te lossen) of niet erkennen.  

Erkennen wij de klacht, dan moet u ons de mogelijkheid bieden uw klacht door ons op te laten lossen. Voor het oplossen en erkennen van uw klacht heeft het CBW een volgorde opgesteld die, in geval van erkenning, moet worden doorlopen. Zo krijgen wij een eerlijke kans om uw klacht zelf op te kunnen lossen. 

Als u een klacht heeft kunnen wij deze erkennen en het proberen op te lossen, hiervoor moet u ons redelijkerwijs de tijd (die gelijk staat aan de levertijd van uw aankoop) en de mogelijkheid toe geven. Voor het oplossen van uw klacht heeft het CBW een volgorde opgesteld, wanneer de eerste oplossing niet mogelijk is / helpt om uw klacht op te lossen, volgt dan de volgende optie die stopt bij de derde stap; ontbinding. 

  1. Herstel (reparatie) 
  2. Vervanging (nieuw product) 
  3. Ontbinding (de koop ongedaan maken)

De laatste optie ‘ontbinding’ is enkel mogelijk als wij geen mogelijkheid meer zien om het product te herstellen/te vervangen, of als dit al meerdere keren tevergeefs is geprobeerd te doen. Bij ontbinding mogen wij als winkelier een redelijk bedrag voor het ongestoord gebruik tot het moment van de klacht inhouden van de koopsom. 

Als het geval is dat wij uw klacht niet kunnen erkennen, of de klacht is wel door ons erkent maar wij kunnen deze niet 1. herstellen, 2. vervangen of 3. ontbinden, dan is er altijd een onafhankelijke geschillencommissie. Het fijne hieraan is dat uw klacht onafhankelijk bemiddeld wordt, beoordeeld wordt en zorgt voor een bindende uitspraak door deskundigen.  



Persoonlijk advies

Wij hopen dat de bovenstaande informatie over de CBW garantie die wij als CBW erkende winkel aan u aanbieden, u wat duidelijkheid heeft gegeven en zich wellicht wat zekerder voelt om tot aankoop over te gaan. Weet dat wij u ook altijd de mogelijkheid bieden om naar onze toonzaal te Zutphen te komen en onze producten van dichtbij te bekijken en een medewerker te spreken. Natuurlijk staan wij u ook telefonisch, mail of via de chat voor u klaar. 

Heeft u een klacht over een product dan kunt u ons altijd mailen. Bent u nieuwsgierig naar onze klachtenafhandeling de service die wij verlenen? Hier vindt u alle informatie!


Wist u dat:

  • De montage en/of bezorgkosten vaak inbegrepen zijn bij uw bestelling?
  • Wij goede onze producten selecteren op goede kwaliteit en leveren voor een scherpe prijs?
  • Wij meer dan 35 jaar ruime ervaring hebben als slaapspecialist en kunnen u perfect adviseren bij uw aankoop.
Op de hoogte blijven van de laatste nieuwtjes? Meld u aan voor de nieuwsbrief!

Ook interessant:

Slaapkamerweb; van online bestellen tot de levering bij u thuis

Waarom wij een molton adviseren

Is uw kledingkast winterklaar?


Bekijk onze contact pagina voor openingstijden van onze speciaalzaak in Zutphen en onze contact gegevens.

Tags